Blogg

Lilac Studio är usla på kundbemötande

För drygt ett halvår sedan köpte jag och min pojkvän ett presentkort för ett professionell fotografering hos Studio Lilac i Stockholm. Vi bokade en tid i början av sommaren. Dagen innan fotografering avbokade Lilac alltihopa och vi bestämde ett nytt datum. Efter sommaren då vi äntligen skulle få genomföra denna fotografering avbokade fotostudion ännu en gång. Men vid detta tillfälle hade de inte ens kundfokus nog att själva lyfta luren för att kontakta oss och meddela avbokning. Utan vi fick ringa dem för att ”checka läget” och då i all hast förklarade de att de dessvärre inte hade tid för fotograferingen. Vi skulle då boka en ny tid.

Dagar har blivit till veckor och vi har än inte hört av dem överhuvudtaget angående en ny tid. Både min pojkvän och jag har försökt nå dem både via mejl och telefon. Men inget svar. Knäpptyst.

Jag har egentligen inget emot att vänta ytterligare några veckor på fotograferingen. Men det som tar emot är sättet de behandlar sina kunder. Arbetar man med service (som jag ändå anser att de i alla fall till viss del gör) och människor är det oerhört viktigt att föra en professionell och kundorienterad kommunikation. Annars faller allting förr eller senare och de kommer med största sannolikhet få dåligt rykte på konsumentmarknaden. Tydligen är det flera kunder som råkat ut för liknade problem med detta företag. Frågan är hur många nöjda kunder de kommer ha kvar? Med denna bristfälliga kommunikation är svaret enkelt, inga.

 

 

Dela med dig..
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on TumblrShare on StumbleUponEmail this to someoneShare on LinkedInPin on Pinterest